۰ تا ۱۰۰ در و پنجره‌های یو پی وی سی

یو پی وی سی

استفاده از در و پنجره یو پی وی سی در حال حاضر با افزایش قابل توجهی روبرو شده و این محصولات محبوبیت فراوانی دارند. چراکه می‌توانند نقش یک عایق صوتی را بر عهده گرفته و از هدر رفت سوخت و انرژی گرمایی و سرمایی پیشگیری به عمل آورند. در و پنجره‌های upvc انواع و اقسام مختلفی هم دارند و رنگ، طرح و مدل آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. پس شما می‌توانید بر اساس سلیقه شخصی و نوع مصارف و نیازهای خود هر کدام از این محصولات را که ترجیح می‌دهید انتخاب و خریداری کنید و جذابیت فراوانی به محیط مورد استفاده ارائه دهید.

بازرگانی ایران پخش در این مقاله به ارائه مطالبی درباره در و پنجره‌های یو پی وی سی خواهد پرداخت و موارد کاربرد این محصولات را مرور و بررسی خواهد کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

درب و پنجره upvc چیست؟

در و پنجره‌های upvc را می‌توان نوعی از درب‌ها و پنجره‌های دوجداره به شمار آورد که با استفاده از ماده‌ای به نام upvc تولید می‌شوند و به همین دلیل هم ویژگی‌های خاصی به دست می‌آورند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصولات مقاومت بسیار بالا نسبت به تجهیزات مشابه در شرایط مختلف است.

به همین دلیل می‌توانند امنیت محیط مورد استفاده را افزایش دهند. از آنجایی که این محصولات عایق مناسبی برای حرارت هستند پس از ورود و خروج هوای گرم و سرد پیشگیری به عمل می‌آورند. لذا با استفاده از آن‌ها در زمستان هوای گرم و در فصل تابستان هوای سرد و خنک خواهید داشت.

به طور کلی با استفاده از درب و پنجره upvc چیزی در حدود ۴۰ درصد از هدر رفت انرژی و اتلاف آن پیشگیری به عمل خواهید آورد.

این محصولات دارای رنگ‌های متنوعی هستند که در مواجهه با آب و هوای مرطوب و یا نور مستقیم خورشید تغییر رنگ نمی‌دهند و یا امکان ندارد حشرات و موریانه‌ها بتوانند در میان درزها و بافت‌های آن‌ها جا خوش کنند.

پنجره یو پی وی سی

کاربرد و موارد استفاده

شما می‌توانید از درب و پنجره یو پی وی سی در خانه و خارج از خانه استفاده کنید و آن‌ها را در تراس و بالکن، حیاط، راهروها، پله‌ها و…. نصب نمایید. درب‌های یو پی وی سی قابل استفاده برای سرویس‌های بهداشتی نیز هستند. چراکه امکان ضد آب کردن آن‌ها وجود دارد.

درب‌های upvc با خاصیت ضد آب در اثر تماس با آب و رطوبت پوسیده نمی‌شوند و عمر و دوام آن‌ها بالا است. تراس و بالکن نیز محل و موقعیت مناسبی برای نصب درب و پنجره upvc است. چراکه قادر به تامین امنیت این محل بوده و کمک می‌کند تا عبور و مرور هوا به راحتی اتفاق بیفتد.

درب یو پی وی سی برای کاربرد در حیاط منزل نیز بسیار مناسب است. به ویژه برای افرادی که صاحب یک خانه ویلایی و یا حیاط‌دار بوده و می‌خواهند به آن جذابیت قابل توجهی ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: انواع شیشه و کاربرد آن

 

مقایسه در و پنجره معمولی با upvc

در و پنجره upvc با درب و پنجره عادی و معمولی اختلافاتی دارد. وجود این اختلافات باعث شده تا موارد کاربرد و مصارف بیشتری در سال‌های اخیر پیدا کند. یکی از مهمترین این تفاوت‌ها طول عمر و ماندگاری بیشتر محصولات یو پی وی سی نسبت به در و پنجره‌های ساده است.

هر چند مدت زمان ماندگاری این تجهیزات به عوامل مختلفی وابسته بوده و تحت تاثیر کیفیت ساخت، نحوه استفاده، کیفیت یراق آلات و… قرار می‌گیرد، اما با این حال و به طور کلی می‌توان گفت ماندگاری درب و پنجره یو پی وی سی از درب‌ها و پنجره‌های معمولی بیشتر است.

چراکه در این محصولات فضایی میان دو لایه شیشه ایجاد شده و مسیر برای عبور رطوبت و گرد و خاک بسته می‌شود. پس درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی کمتر دچار خوردگی و آسیب خواهند شد.

از سوی دیگر وجود این فضای پر از هوا کمک می‌کند تا پنجره و درب upvc در برابر ضربات تحمل بیشتری داشته باشند. درب و پنجره‌های ساده تنها یک لایه شیشه دارند و مقاومت آن‌ها در برابر ضربات و شوک کمتر است.

upvc

این دو نوع محصول به لحاظ عایق صوتی و حرارتی بودن نیز با یکدیگر اختلافات اساسی دارند و در و پنجره دوجداره یوپی وی سی گزینه بسیار بهتری از این لحاظ هستند. درب‌ها و پنجره‌های معمولی نمی‌توانند از انتقال سر و صدا و حرارت میان داخل و خارج پیشگیری به عمل آورند.همچنین برای خرید آهک در تهران و سایر مصالح ساختمانی میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طراحی ظاهری این دو محصول نیز با یکدیگر متفاوت است. در حالت معمول تولید کنندگان انواع در و پنجره یو پی وی سی و دوجداره را با طراحی‌های پیچیده‌تری تولید می‌کنند تا ظاهر جذاب‌تری داشته باشند. در حالی که پنجره‌ها و درب‌های معمولی، ساده‌تر طراحی می‌شوند و تنوع طرح و مدل آن‌ها کم است.

برای خرید درب و پنجره یو پی وی سی نیاز به پرداخت هزینه بیشتری خواهید داشت. چراکه این محصولات مصالح و متریال ها و یراق آلات بیشتری نیاز دارند و تولید آن‌ها با کمک تجهیزات خاص صورت می‌پذیرد.

با این حال پرداخت هزینه بیشتر برای خرید این درب و پنجره در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود. چراکه هدر رفت انرژی و اتلاف سوخت با استفاده از آن‌ها کمتر شده و هزینه‌های مصرفی شما را کاهش خواهند داد.

همچنین ببینید: انواع بتن و کاربرد آن ها

انواع یراق آلات در و پنجره یو پی وی سی

استفاده از انواع یراق آلات در ساختار در و پنجره upvc کمک می‌کند تا این محصولات زیبایی ظاهری بیشتری به دست آورند و از سوی دیگر سبک‌های مختلف باز و بسته شدن پنجره و درب شکل بگیرد.

این وسایل و ابزار باید از نوع با کیفیت و استاندارد انتخاب شوند تا راحتی بیشتری در هنگام باز و بسته کردن درب و پنجره به وجود آید. در حالت معمول جنس این یراق آلات از پلاستیک، فلزات، گالوانیزه و ترکیبی از پلاستیک و فلزات انتخاب می‌شود و یکی از اصلی‌ترین اجزای به کار رفته در ساختار این محصولات هستند.

در واقع اگر این درب‌ها و پنجره‌ها ویژگی‌هایی از قبیل عایق بودن در برابر سر و صدا و یا حرارت دارند، به دلیل وجود یراق آلات با کیفیت و استاندارد در ساختارشان است.

یراق آلات درب و پنجره یو پی وی سی را می‌توان در انواع تک حالته، دو حالته، کشویی، تاشو و… دسته بندی کرد که تفاوت اصلی آن‌ها در شیوه باز شدن است. از جمله این قطعات می‌توان به اسپانیولت، دستگیره، لولا، جلو قفلی و…. اشاره کرد.

پست قبلی

انواع شیشه و کاربرد آن

پست بعدی

میلگرد و انواع آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما مصالح ساختمانی با کیفیت و تضمینی را ارائه می دهیم

Call Now Button