صفر تا صد مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی

اجرای مراحل ساختمان سازی نیاز به صبر و پشتکار دارد. برای آنکه یک زمین تبدیل به ساختمانی با تمام تجهیزات و امکانات شود شما باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید.

هنگام ساخت یک بنا می توانید از کارشناسان مشورت بگیرید و درباره موارد مختلف نظرات افراد متخصص را جویا شوید. تهیه کردن مصالح مرغوب با قیمت مناسب یکی از مهمترین اقداماتی است که هنگام ساخت یک بنا باید به آن توجه نمایید.

اولین گام از مراحل ساختمان سازی

اولین گام از مراحل ساختمان سازی تهیه نقشه است. متراژ یک بنا، ابعاد آن، نوع کاربری و… باید مشخص شود و با توجه به نیاز کاربر نقشه مناسب تهیه گردد. در این مسیر دریافت مجوزات لازم از نهادهای قانونی ضروری می باشد‌.

یک نقشه جامع به طور دقیق زیر بنا، بخش های اصلی ساختمان و… را مشخص خواهد کرد. داشتن یک نقشه اصولی باعث می شود نتیجه کار بی عیب و نقص باشد.

مراحل ثانویه

یکی از مراحل ساختمان سازی سفت کاری است. این مرحله اولین حرکت فیزیکی ساخت بنا است که با گودبرداری آغاز می شود. گودبرداری برای انواع بنا عمق مشخصی دارد. به طور معمول عمق گودبرداری یک و نیم تا دو متر پایین تر از سطح زمین می باشد.

مرحله بعد بتن ریزی است. برای عایق سازی سطح زیرین بنا کف گود بتن ریخته می شود تا از نشست ساختمان جلوگیری کند. بتن از مصالحی مانند سیمان تهیه می شود. برای خرید سیمان در تهران با کارشناسان ایران پخش تماس بگیرید.

مرحله بعدی از مراحل ساختمان سازی قالب بندی و آرماتوربندی است. در این مرحله توسط مصالحی مانند چوب، پلاستیک یا فلز قالب بندی انجام می شود. قالب بندی در استحکام بنا نقش مهمی دارد. در ادامه با استفاده از میلگرد آرماتور بندی آغاز می گردد

اجرای اسکلت ساختمان و ستون بندی مرحله دیگری است. ستون ها از گوشه به وسط اجرا خواهند شد. اسکلت ممکن است از مصالح بتنی یا آهنی تهیه شود. آهن به نسبت مصالح بتنی گران تر می باشد. در این مراحل از تیرآهن، میلگرد، نبشی، سپری، ورق فولادی، ورق گالوانیزه استفاده می شود. همچنین مصالح مدرن تری همچون پروفیل فولادی، ساندویچ پانل، پانل کامپوزیت آلومینیومی وجود دارد. برخی از معماران از این نوع مصالح نیز استفاده می کنند.

گام بعدی در مراحل ساختمان سازی دیوار چینی است. ابتدا دیوار های اصلی چیده شده و سپس سقف اجرا می شود. برای اجرای این مرحله می توان از مصالح مختلفی مانند آجر، بلوک سیمانی، بلوک سفالی، بلوک هبلکس و… استفاده کرد. همچنین دیوارهای پیش ساخته وجود دارد که سبک هستند و عایق صوت و حرارت ایجاد می کنند. برای خرید آجر فشاری در تهران میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ساختمان سازی

اجرای تاسیسات بنا

تاسیسات بنا یکی از اصلی ترین مراحل ساختمان سازی است. در حال حاضر بیشتر سیستم های گرمایش، سرمایش، فاضلاب، لوله کشی آب زیر نما کار می شود. بنابراین متخصصین به دقت لوله کشی های کف را انجام می دهند و ملات ریزی انجام می شود.

در هنگام اجرای لوله کشی آب مصالحی مانند لوله، اتصالات، ورق و قطعات فلزی به کار گرفته می شود. سیم کشی برق با اتصال لوله و رد کردن سیم برق انجام خواهد شد. سیستم تهویه و هواکش ها نیز نصب می گردد.

بعد از اجرای تاسیسات کف ساختمان با ملات پر می شود. برای کف می توان از سرامیک، سنگ، سنگ مصنوعی، پارکت، لمینت و … استفاده کرد.

بیشتر بدانید: انواع مصالح ساختمانی

نازک کاری و اجرای مراحل ساختمان سازی

قسمت دیگری از مراحل ساختمان سازی نازک کاری است که با گل و گچ کردن دیوار ها و سپس گچ کاری اجرا می شود. در پایان می توان با مصالحی مانند رنگ روغنی یا کاغذ دیواری نمای دیوارهای داخلی را تکمیل کرد.

برای برخی از بخش های داخلی ساختمان می توان با کمک مصالحی مانند آجر نسوز یا آجر دکوراتیو طراحی ویژه ای در نظر گرفت. به طور مثال دیوار پشت تلویزیون یا تی وی وال و دیوار بین کابینتی محل مناسبی برای اجرای این سبک از دکوراسیون میباشد.

سرویس بهداشتی با کمک مصالحی مانند سرامیک، سنگ ماربل شیت نما می شود. سپس با سنگ توالت فرنگی یا ایرانی و روشویی تجهیز خواهد شد.

اجرای نما بیرونی ساختمان

اجرای نما گام مهم مراحل ساختمان سازی است. نما می تواند علاوه بر زیبایی و تمیزی بنا موجب افزایش قیمت بنا شود. برای اجرای نمای خارجی ساختمان از مصالح متنوعی مانند سنگ، چوب، ورق روی، ترمووود، فایبر سمنت، شیشه و… استفاده می شود.

درب و پنجره ها می تواند از مصالحی مانند آهن، آلومینیوم، pvc و… تهیه شود. درب و پنجره دوجداره از تجهیزات ضروری و کارآمد است. این نوع پنجره ها از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. عایق حرارت مناسبی است و همچنین عایق صوتی قوی خواهد بود. در پایان پشت بام به کمک ایزوگام یا عایق نانو عایق بندی می شود.

صفر تا صد ساختمان سازی

تجهیز کردن فضای داخلی ساختمان

برای آنکه صفر تا صد مراحل ساختمان سازی به طور کامل اجرا شود داخل ساختمان نیاز به تجهیزات دیگری دارد. تجهیزاتی مانند چراغ سقفی، کلید و پریز، لامپ ال ای دی، هالوژن، لوستر و… که روشنایی محیط را تامین می کند.آشپزخانه ممکن است با استفاده از کناف نورپردازی شود و کابینت ها با نور زیر کابینتی تزیین می شوند. برای ساخت کابینت از مصالح مانند فلز یا چوب استفاده می شود.

چوب ام دی اف، ممبران، هایگلاس و… از رایج ترین مصالح ساخت کابینت است. برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه مصالح ساختمانی میتوانید با کارشناسان بازرگانی ایران پخش تماس حاصل فرمایید.

خلاصه صفر تا صد مراحل ساختمان سازی

شما می توانید برای اجرای صفر تا صد مراحل ساختمان سازی از کارشناسان مربوطه مشورت بخواهید. افرادی که به طور تخصصی به ساختمان سازی می پردارند و یک ساختمان کامل و مجهز را به کاربران تحویل می دهند مسیرهای کوتاه تر برای رسیدن به نتیجه بهتر را به خوبی می شناسند.

به طور خلاصه ساختمان سازی عبارتند از زیرسازی، سفت کاری، نازک کاری و تجهیز کردن بنا که اجرای هر کدام زمانبر می باشد.

ساختمان سازی علاوه بر وقت به تعیین بودجه کافی نیازمند است. مهندس معمار طی گزارش اولیه زمان لازم برای ساخت بنا و هزینه مورد نیاز برای تهیه کردن مصالح را به اطلاع مالک می رساند.

در طی اجرای مراحل ساختمان سازی شما به مصالح اصلی مانند سنگ، فلز، سیمان، ماسه، شن، تیرآهن، آجر و… نیاز پیدا می کنید. استفاده از مصالح مدرن مانند هبلکس، ساندویچ پانل، ‌ترموود و… می تواند مزایای زیادی داشته باشد و موجب سرعت گرفتن عملیات، عایق سازی محیط و استحکام بیشتر بنا شود.

پست قبلی

انواع مصالح ساختمانی

پست بعدی

بتن خود تراکم چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ما مصالح ساختمانی با کیفیت و تضمینی را ارائه می دهیم

Call Now Button